02122851226 02122851584

چطور نشانه های خیانت را تشخیص دهیم؟

خیانت

۸ نشانه در دوستی هایتان که در واقع خیانت عاطفی است :

ادامه دار بودن یک رابطه دوستانه قوی  وارتباط با دیگران ،چه شما در یک رابطه باشید ویا تنها باشید می تواند تاثیر شگرفی را بر سلامت روان شما داشته باشد. برای تمام  افراد این ارتباطات خوشایند است و طبیعت ذاتی بشر بر همین اساس است. پس باید به نوع رابطه توجه زیادی شود که این رابطه سلامت زندگی زنا شویی را دچار اختلال نکند . 

 

 به هرحال بعضی وقتها همین دوستی ها می تواند به سمت یک رابطه عاشقانه کشیده شوند .

در حالیکه شما حتی انتظار آن را هم نداشتید. ازنشانه های آن ،این است که شما کم کم از نظر عاطفی در گیر می شوید .

 

شنیدن این امر ممکن است برای شما دشوار باشد و آن را انکار کنید.

 

اینها از جمله مسائل مهمی است که افرادی که می خواهند وارد رابطه شوند لازم است آن را بدانند.

 

 

آنچه سبب عاطفی شدن می شود می تواند بر اساس حیله و تزویر تعریف شود به گفته «هافینگتون پست»، قلب جایگاه امور  عاطفی است .. به عبارت دیگر، شما و دوستتان ممکن است تماس فیزیکی نداشته باشید اما می توانید بایک گپ عاشقانه حرارت شدید خود را در رابطه عاطفی تخلیه نمایید .

 

 

وقتی که شما احساس کنید که درگیر یک رابطه عاطفی شده اید، چه اتفاقی می افتد؟ دنیا که به آخر نرسیده است .

 

وحشتناک تر زمانی است که متوجه شوید که زمان طولانی را صرف رابطه با یک فرد نادرست کرده اید، در آن زمان احساس خرد شدن و درهم شکستن به فرد دست می دهد. 

 مسئله احساسات منفی که بوجود آمده نیست پاسخی که به این احساسات میدهیم مهم است در بعضی مواقع شخص به خاطر جریحه دار شدن احساس در پی آسیب زدن به فرد که بااو رابطه داشته می باشد، در مواردی به خاطر آسیبی که از این رابطه دیده اید و برای پایان دادن به احساسات منفی خود احساس نیاز می کنید تا دوباره شانس خود را امتحان کنید و جذب رابطه دیگری شوید.

 

زمانیکه فرد وارد یک رابطه می شود اصلا انتظار اینکه ممکن است این رابطه منجر به درگیری عاطفی شود  را ندارد .حتی تصورش را هم نمکنید که مرز دوستی شما شکسته شود و از لحاظ عاطفی در گیر شوید .

 

در اینجا ما چند نشانه که به شما هشدار می دهد که از مرز دوستی خارج شده اید و وارد قلمرو عاطفی شده اید را بیان می کنیم.

 

 

۱) استفاده از تجربه دیگران

اگر شما اطمینان حاصل کنید که جذابیت شما باعث ادامه رابطه می شود ممکن است به صورت تصنعی دست به تغییراتی در خود به زنید و خود را جذابتر نشان دهید تا رابطه را حفظ کنید .

 اگر به جرات اطمینان دارید که شما به اندازه کافی فرد جذابی هستید و این به وضوح نمایان است  ممکن است بخواهید همه چیز را به سطح آشکارتر افلاطونی تغییر دهید. 

ممکن است به خاطر این تغییرات ناگهانی از طریق شریک زندگیتان مورد اعتراض قرار بگیرید و با آراستن خود می خواهید شخصی مقابل را فریب دهید از سوی دیگر، ممکن است شما مورد سوء استفاده افرادی که دائم سعی دارند روابط متعدی را داشته باشند یا به اصطلاح تنوع طلب هستند ، قرار بگیرید. هر چند ممکن است به ظاهر یک دوستی افلاطونی باشد.

 

 

۲)از خودتان بپرسید

کمی درنگ نمایید از خودتان بپرسید که ما فقط دوست هستیم؟ پس چرا دوستی مان در حال افزایش است ؟احساسات خود را بررسی کنید و با خودتان رو راست باشید . با وجود اینکه دوست ندارید از یک رابطه دوستی پا را فراتر بگذارید .

 

 

 ۳) فقط درباره این دوستی فکر میکنید

آیا شما زمانی را که به دوست خود فکر می کنید در فضا سیر می کنید و احساسات رمانتیک در شما بوجود آمده است ؟تنها شانس شما در ایجا این  است که بدانید در یک دوستی معمولی شما در گیر چنین افکار وسواسی به ظاهر الهام بخش نخواهید شد .

 

 

۴) شما مرموز می شوید

در دوستی های معمولی به راحتی از آن صحبت می کنید و از بیان آن در جمع ترسی ندارید .اگر شما سعی در مخفی کردن دوستی خود در جمع دوستان را دارید   به نظر می رسد که به احتمال زیاد احساس می کنید، که نکند دیگران متوجه شوند .در این زمان مطمئن باشید که این چیزی فراتر از یک دوستی است .

 


۵) سعی  میکنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

در ضمن شما سعی دارید که در نظر اطرافیان چهره خوبی از فرد بسازید و احساس خوبی را از وی در دیگران ایجاد نمایید . زمانی که نوع پوشش و سبک گفتگو و جنبه دیگر شخصیتان تغییر کرده و و دوستانتان متوجه این تغییر شده اند و نگرانتان هستند این امر نیز بیانگر این است که این رابطه عاشقانه می باشد .  وهمچنین آیا  تمایل شما برای تحت تاثیر قرار دادن این فرد کاملا یک احساس افلاطونی نیست ؟

 

 

۶) شما نمی توانید منتظر تماس بمانید

آیا وقتی پیامی را از آن شخص دریافت می کنید باعث بالا رفتن ضربان قلبتان می شود ؟ همانطور که  اشاره شد، ما مشتاقانه منتظر این لحظات هستیم این سطح از ارتباط، دلبستگی را نشان می دهد. انتظار فرستادن متن بعدی، و مشتاقانه پاسخ دادن، به این معنی است که احساسات جدی تری  در این  بازی وجود دارد.

 

 

۷) شما در مورد این رابطه به نزد مشاور می روید

خوب، پس وارد قلمرو رفتارخطا شده اید .همانطور که می دانید ، به اشتراک گذاری ناراحتی های خود در رابطه دوستانه شما ممکن است به این معنی باشد که شما از برخی مرزها عبور می کنید. این رفتار نشان می دهد که شما با این فرد خیلی احساس نز دیکی می کنید و روابط فعلی شما با همسرتان را  تضعیف می نماید. 

شما وقتی نگرانی خود را با شریک زندگی تان بیان می کنید بسیار موثر ترمی توانند  برای حل آنها گام بردارید و این احترام، اعتبار شما را نزد همسرتان بیشتر می کند .

 

 

۸) اگر این رفتار را همسرتان انجام دهد شما آن را منصفانه می دانید ؟

در اینجا یک آزمون آسان است. وانمود کنید شریک فعلی شما همان رفتار را با یک دوست انجام دهد  . آیا شما را ناراحت می کند؟ اگر چنین است، احتمالا تصمیمات جدی برای آن خواهید گرفت.

 

ترجمه : مریم بابازاده

کارشناسی ارشد روانشناسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

//
تیم پشتیبانی ما آماده هستند تا هر سوالی که دارید را پاسخ دهند!
👋 سلام چه کمکی می تونم بهتون بکنم؟